Sayfalar

İkinci Hayatını Yaşayan Bir Ev

Baktım, baktım... Televizyondan ve mutfaktaki bir kaç parça elektrikli aletlerden başka bu evde yeni sayılabilecek bir parça göremedim. Sanki her biri yıllar öncesine ait. Hatta bir kaç tanesi bana çocukluğumdan tanıdık geliyor.

Mesela mavi koltuk... Çocukluğumda yani 30 sene kadar önce, bir komşumuzda vardı. O zamanki rengi koyu bir yeşildi. Petrol yeşili denen türden kadife bir kumaşla döşenmişti. Sandalyeler de tanıdık. Onlar da koyu bir ahşap rengiydi. O hallerini düşününce içimi bir kasvet sarıyor... Fakat bu evde öyle güzel yenilenmiş, öyle güzel elden geçirilmişler ki sıradışı, zarif ve konforlu bir dekorasyon sağlanmış. Eşyalar ve objeler titizlikle seçilip yerleştirilmiş olduğu için de curcunadan uzak bir atmosfer oluşturulmuş.

Bu evi sevdim çünkü benim dekorasyon anlayışımın özeti gibi...  "Zamanı geçti modası geçti at, yenisini al" yerine; elindekinin kıymetini bil, ona yeni bir şans ver, tekrardan yorumla ve uyumlu hale getir...


Fotoğraflar: Alvhem Makleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder