Sayfalar

Evimin Kokusu

Ne zaman nerede okumuştum hatırlamıyorum. O yüzden kaynak gösteremeden paylaşacağım. Kokuların beynimizde kalıcı olarak yer ettiğini sadece kokunun değil o anki ortamın, kişilerin ve olayların da kokuyla beraber hafızamıza yerleştiğini anlatıyordu. İlgi çekici olmasının yanısıra son derece de mantıklı gelmişti bana. Hatta koku alamayan insanların anılarında zayıflamalar görüldüğünden de bahsediyordu...


Farkında olmasak da aslında hepimiz hoş bir kokunun etkisi altına giriveriyoruz. Bazen bir parfümden etkileniyoruz bazen bir çiçek kokusundan. Bazen yemeğe attığımız bir tutam baharattan bazen de fırından yeni çıkmış kek ya da kurabiyenin kokusundan...  Siz nasıl hissediyorsunuz bilemem ama ben sanki ruhumun havalanacakmış gibi olduğunu hissediyorum. Kalbime bir mutluluk doluyor, dünya her zamankinden daha güzel daha çekilir geliyor. Gözlerimi kapatıp o güzel kokuyu içime çekerken buluyorum kendimi... Ve Tanrının büyüklüğüne inanıyorum bir kez daha...

Neyse lafı çok uzattım sanırım:)) Özetle güzel kokuların hafızamda ve hayatımda önemli bir yeri var. Bu yüzden de evimin taze ve çiçeksi kokmasına özen gösteriyordum fakat bu amaçla kullandığım oda spreylerinden yana pek rahat değildim. Marka söylemek istemiyorum - en kalitelisini dahi kullansam rahatsızlık veriyordu... Sonrasında bir süre tütsü denedim ondan da pek verim alamadım. En nihayetinde çareyi buhurdanlık kullanmakta buldum. Ne olduğundan, ne işe yaradığından haberim bile yoktu. Amaçsız gezilerimden birinde rastladım... Dükkandaki amca anlattı nasıl kullanıldığını.

Fotoğraftaki gibi alttaki bölüme mumu yakıp koyuyorsunuz. Üstteki hazneyi ise su ile dolduruyorsunuz, içerisine kullanmak istediğiniz güzel kokulu yağlardan bir kaç damla damlatıyorsunuz. Sıcağın etkisi ile yağdaki hoş koku ortama yayılıyor. Nergiz, sümbül, yasemin, lavanta. çilek, portakal gibi bir çok seçenek mevcuttu ama ben o gün amcanın da dükkanında kullandığı müge çiçeğini beğendiğim. Etki süresinin uzun olduğunu söyleyebilirim. Üstelik kimyasal değil... Ne hoş :)) Evim evim mis gibi kokan evim... :)


Not: Sevgili arkadaşım Emel'in bu gün blogundaki yazısını okuyunca benim de aklıma buhurdanlığımdan bahsetmek geldi. Kendisine, bu yazıma ilham olduğu için teşekkür etmek isterim. Emelciğimin yazısı ve hoş evinin detayları için tık tık...

7 yorum:

  1. Çok güzel bir fikir gerçekten peki bu buhardanlığı ve bu kokular her yerde varmı nerden bulabiliriz bunlar hakkında da bilgi verebilirsen mutlu olurum ... Sevgilerrr

    YanıtlaSil
  2. Ben daha önce hiç görmemiştim. Belki de gördüm ama biblo gibi algıladım dikkatimi çekmedi... O gün içinde su görünce dikkatimi çekti " Bu nedir?" diye sorunca öğrendim. Yağı da aynı amcadan aldım. Buhurdanlık başka nerelerde vardır bilemiyorum fakat lavanta, portakal gibi yağlar aktardan bulunabilir sanırım...

    Benden de size sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. O amca nerde diye sorsam :(( abartmış mı olurum acabAa

    YanıtlaSil
  4. :))
    İzmir-Çiğli-Kipa da giriş katında hediyelik eşya satan yerdeydi.

    YanıtlaSil
  5. :(((((TÜF tüffff tüffff ben istanbuldayımmmmm ama görüntüsüyle artık bulurum işallah :))))

    YanıtlaSil
  6. Canımmm selam bir türlü fırsat bulup yazmamadım mutfağımda çok güzel bir kökü var saolasın sayende :))) buhardanlığı ve melisa yağımı aldım her yarışımda anıyorum seni.... Öptümmmm

    YanıtlaSil